Archive for December 5th, 2008

05
Dec
08

apakah?

hari tu hampir nak kena saman ngan JPJ..begini;

selalunye pagi pagi kompem rushing nak gi keje..manenye tak..masuk keje kul830, 745 leh lagi bergurau senda ngan anak buah…ajar die kire one,two,three la..lambung lambung die la..lap kn hingus die la..layan die bau bantal busuk die la..layan die tengok katun la sambil nyanyi nyanyi n nari nari mase starting song tuk citeย  ‘Dibo the Gift Dinasour’ la..paling best time die nyanyi “dinggoding goding” sambil goyang goyang tangan n hips..cute bonar..aku pun duk melayan..syok rupenye jadik budak budak ni..

agak agak da nak dekat kul8,sakit perot pulak..time tu la nak sakit perot..time da lame bersiap taknak lak sakit perot..

patu baru sibok nak panaskan enjin keta la..time tu takdenye nak tunggu indicator temperature tu naik dari C ke atas sikit .agak agak da seminit trus gerak..agak tersengguk sengguk jugak keta..lantakkn..aku da lambat!

time tu drive memang tak ingat..macam setan..da la doa menaiki kenderaan tak bace.. ๐Ÿ˜›

meneruskan perjalanan memang penuh kesabaran..apsal la banyak sangat keta?ape dorang ni tak reti ke mengikut saranan kerajaan iaitu ‘berkongsi kenderaan/car pooling/berdua lebih baik’? konpius aku memikir..time tu nasib memang tak menyebelahi,traffic lite nak kaler merah je time aku sampai..apehal? dengki aku ingat..

brek, brek n brek sampai kt traffic lite nak masuk ke bukit jalil untuk kuar ke kesas..selalunye la lane nak masuk ke kanan yang sepatutnye satu akan jadik dua..sume duk potong queue..dulu aku hangin gak ngan org camni..tapi lepastu aku lak meneruskan aktiviti memotong queue..rase agak hebat sebab org lain beratur memanjang n tak lepas lepas lagi traffic lite yang macam tut tu..lepas 3 bijik keta je patu die merah balik..tak ke gile?jadi aku tak kuase nak bratur manjang,aku pun terus meluncur slow ke lane ke 2 yang illegal..dalam hati pelik jugak..apsal tak de org nak ikuti langkah ku hari ni..kalo tak mesti ade je pengikut pengikut yang membuatkan aku amat yakin yang takde org di lane 1 yang akan menyumpah seranah aku..kalo ade gak yang menyumpah pun takde la beban sangat kat aku sebab akan dibahagikan sama rata dengan yang lelain sengal cam aku gak..mengikut ramalan aku la..hehe..amacam?setuju?

selepas yakin dan buat muke berlagak abes..lampu bertukar merah..aku pun terus *zuss (istilah untuk memecut)..sekali di balik kona, ade JPJ tengah menanti..yaa..tahniah untuk aku..muke yang berlagak tadi terus berubah jadi semanis mungkin lepas kena berenti tepi..bukak tingkap dan slowly bagi ic n lesen tanpa banyak bicara..senyuman manis tadi jangan di stop kn..(tips nehh..) hehe.. encik polis pun bersuara sambil mnge’check ic n lesen aku..”cik azlina,tahu tak peraturan jalan raye neh” aku senyum jek..kan da kate jangan benti senyum..”ni saya kuarkn saman eh” die habaq..aku senyum lagi..apsal tah lidah ku kelu..sepatah mende pun tak kuar..encik polis pun pulangkan lesen n bawak ic aku gi kat meja yang pada firasat aku mungkin terdapat mesin untuk menge’check ic ku..aku diam tapi benti senyum dah..gilo po senyum sorang sorang..

tiga minit pastu en polis datang balik..pulangkan ic n habaq “dah,jalan cepat..saya tak saman”..tak semena mena aku bersuara “eh,yeke..time kasehhhhh” sambil senyum lagi manis dari tadi..terus aku zusss melepasi encik polis tadi..

persoalannya…kenapakah aku tak di saman?

p/s: amacam? bole jawab? ๐Ÿ™‚




anda bertuah tersesat ke sini

  • 15,858 manusia
December 2008
M T W T F S S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

rama ore baca entry neh

  • None